Komunikacja w medycynie

 

II FORUM MARKETINU I PR W OCHRONIE ZDROWIA
Strategie komunikacji liderów rynku ochrony zdrowia
22-23 września 2011 r. / Warszawa

Podczas I Forum Marketingu i PR w Ochronie Zdrowia eksperci PR oraz marketingu przedstawili kilkudziesięciu uczestnikom wiedzę z zakresu podstaw organizacji działu marketingu i PR. II edycja wydarzenia skupi się przede wszystkim na praktycznych warsztatach z zakresu kreowania strategii komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej (z mediami, władzami lokalnymi oraz firmami farmaceutycznymi).

2 dni tegorocznego Forum wypełniają szczelnie warsztaty dla uczestników, zajęcia w formie case study oraz dyskusje. Do tego – w samym sercu Warszawy, w komfortowej Sali szkoleniowej Centrum Zielna.

W pierwszym dniu zaproszeni goście będą szeroko omawiać inicjatywy i aktywności, które z jednej strony są podstawą działań PR w placówkach ochrony zdrowia, z drugiej strony są często zaniedbywane lub nieskutecznie realizowane. Zagadnienie funkcjonowania placówek medycznych w sieci omówi lek. Michał Feldman, twórca cieszącego się ogromną popularnością portalu dla lekarzy Konsylium24. O tym, jak właściwie komunikować się z otoczeniem opowie dr Rafał Mrówka ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Na tej podstawie charyzmatyczny menedżer szpitala – Michał Ekkert – podpowie, w jaki sposób dyrektor powinien budować wizerunek placówki oraz przyciągać media. Następnie znany socjolog Uniwersytetu Warszawskiego – dr Tomasz Sobierajski – podzieli się spostrzeżeniami ze szkoleń dla lekarzy i wskaże, gdzie najczęściej personel medyczny popełnia błędy w pracy z pacjentem.

Uczestnicy dowiedzą się także, jak przygotować i zrealizować kampanię zaangażowaną społecznie oraz gdzie szukać funduszy i jak przekonać sponsorów do zaangażowania się w akcje np. profilaktyki. Współpraca placówki medycznej z fundacją może przynieść wiele korzyści dla wszystkich stron, włącznie z pacjentem. Warunkiem jest jednak określenie zasad współpracy, znajomość wzajemnych oczekiwań oraz ciekawie realizowane pomysły. Przedstawiciele czołowych w Polsce fundacji opowiedzą, jak to zrobić. Dzień zakończy specjalny warsztat Prezes Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego – dr Elżbiety Zubrzyckiej – który pomoże zrozumieć mechanizmy motywacji i potrzeb pacjentów.

Z kolei piątek zdominują zagadnienia mediów i komunikacji wewnętrznej. Dla tych przedstawicieli placówek, którzy stoją przed zadaniem uatrakcyjnienia oferty, przyciągnięcia pacjentów i umocnienia pozycji konkurencyjnej na rynku, dr Marzena Kowalska z LUX MED przygotowała dużą porcję praktycznych porad, którą podzieli się podczas godzinnego wykładu.

O tym, jakimi prawami rządzi się telewizja oraz jak przygotować się do wizyty reportera opowie Michał Bebło z popularnego programu „Interwencja” (POLSAT). Relacje z wydarzeń w placówkach medycznych goszczą nieraz w programach informacyjnych. O mechanizmach i zasadach zaistnienia w telewizji opowie Jerzy Modlinger, kierownik „Teleexpressu” (TVP1). Temat, z perspektywy mediów drukowanych, będzie kontynuować Agnieszka Katrynicz – dziennikarka czasopisma Menedżer Zdrowia. Zasady budowania przyciągającego uwagę pacjentów tzw. fan page w serwisie Facebook zaprezentuje Maciej Kuźma z LUX MED. To właśnie "Zdrowie w stylu LUX MED" eksperci uważają za najlepiej zrealizowaną i prowadzoną stronę dla fanów w portalu społecznościowym Facebook. Zwrócimy też uwagę na to, jak wzmocnić obsługę pacjenta w tak newralgicznym punkcie, jak rejestracja. Rzecznik Prasowy "Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego" – Barbara Grzybek Korgól – podczas autorskiego warsztatu podsunie pomysły na oryginalne inicjatywy prozdrowotne i ich finansowanie. Dobrze zorganizowany dział PR jest zawsze przygotowany na sytuację kryzysową. Dlatego II edycję Forum zakończy warsztat Eweliny Nazarko-Ludwiczak, znanego eksperta PR medycznego. Podpowie, w formie praktycznego case study, jak przygotować się i stawić czoła sytuacjom kryzysowym.

Ponadto wśród uczestników Forum rozlosujemy 10 książek Gdańskiego Wydawnictwa Psychologicznego, bezpłatny udział w III edycji Forum, 2 filmy "Obsługa pacjenta" (firmy ReGo Filmy), 2 roczne prenumeraty czasopisma Ogólnopolski System Ochrony Zdrowia.

Organizatorem wydarzenia jest Czasopismo Menedżer Zdrowia we współpracy z Ogólnopolskim Systemem Ochrony Zdrowia.

Więcej informacji na temat Forum: www.termedia.pl

Wir laden ein zur Konferenz PRIORITÄTEN UND HERAUSFORDERUNGEN 2013

Am 18. April dieses Jahres findet die 15. Konferenz des Allgemeinpolnischen Systems für Gesundheitsschutz statt. Circa 500 Gäste nehmen an der Plenardiskussion sowie an den 4 thematischen Sitzungen unter Mitwirkung ausländischer Redner teil. Melden Sie sich kostenlos an!

BLOZ ONLINE Aktuelle Informationen über Arzneimittel für Ärzte

Das neue Erstattungsgesetz sowie die Verordnungen über ärztliche Rezepte erlegen den Ärzten neue Pflichten hinsichtlich der Auswahl der Arzneimittel gemäß den sog. Indikationen des Arzneimittels auf. Die Nichteinhaltung dieser Anforderungen durch die Ärzte wird vom Nationalen Gesundheitsfonds mit empfindlichen Strafen verfolgt.

Zloty Eskulap 2012 für das Individuelle Gesundheitskonto

Innovativität, Modernität und höchste Qualität als Hauptkriterien für Laureaten der Goldenen Medaille von MTP - Złoty Eskulap. Das Individuelle Gesundheitskonto im Allgemeinpolnischen System für Gesundheitsschutz von OSOZ wurde in der diesjährigen Ausgabe der Messe SALMED mit dieser renommierten Auszeichnung gewürdigt.

Visit the PRIORITIES AND CHALLENGES 2013 Conference

The 15th Conference of the Nationwide Healthcare System will be held on 18th April 2013 in Warsaw. A plenary discussion and 4 thematic sessions with foreign speakers will be attended by 500 guests. Free registration!

Gold Aesculapius 2012 for Individual Health Account

Innovativeness, modernity and the highest quality are the key criteria characterising the winners of the MTP Gold Medal - the Gold Aesculapius. The Individual Health Account in the OSOZ was granted this prestigious award at this year's SALMED Trade Fair.

Where can I find current information on cheaper medicines?

Prices of refundable medicines are subject to periodical change after publication of a new refund list. Each new announcement results in decreases ...

IT Forum during SALMED Fair

SALMED 2012 Fair, which will be held between 14 and 16 March 2012 in Poznań, is the biggest meeting of representatives of the health care sector in Poland...

OSOZ Leaders 2011

Each year a vote is held to choose the Leaders of the Nationwide Health Protection System. They are rewarded for their initiatives and attitudes, commitment and work for benefit of health care.

Innovations in Health Care

The conference on "IT Innovations in Health Care" gathered 200 participants including managers of outpatient clinics and hospitals, physicians and students of medicine. Representatives of major health care institutions took part in panel discussions.

Promotion of the OSOZ Magazine

The OSOZ Magazine is a scientific publication focused on health prevention, management and medical and IT innovations. You can find here interesting interviews, advice, statistical reports, commentaries and interesting facts from the world of health care and pharmacy. Join our 10,000 readers!

Management as ideal as a diamond

We asked the Winner of the Diamond Statuette of the Leader of the Nationwide Health Care System, Mr Stanisław Stępniewski, Director of the St. Louis Provincial Specialized Children’s Hospital in Krakow for his comment about the prize.

OSOZ Leaders 2010

During a formal gala held at the Marriott Hotel in Warsaw on 12 May 2011 we met laureates of the 5th edition of the Contest for Leaders of the Nationwide Health Care System.